Svengelska?

Hahaha det kom nyss in 3 kunder på Make Up Store, och de hälsar på svenska, "Hej".
Antar att det var typ mormor, dotter och hennes barn. Men sen börjar de fråga om produkterna på engelska och jag blev helt ställd. Nyss lät de jättesvenska. Men mamman hade väldigt typisk engelsk dialekt så jag tvekade ju inte på att hon var det, och pratade vidare på engelska. Mormorn utbrister något på svenska och sen engelska, men fortsätter fråga mig på engelska och jag blir helt förvirrad, ska jag svara på engelska eller? Sen kör jag på hela grejen på engelska men då börjar hon tacka för sig och svara på svenska istället.
Det blev lixom helt fel i hjärnan på mig om man säger så. Total förvirring!

Kommentarer
Postat av: Karamellen

jag visste inte att du hade blogg! jäss då har jag nått mer att läsa på jobbet =)

2008-07-07 @ 18:39:48
URL: http://flanellen.blogg.se/
Postat av: Melki

Haha, jaa, fast du är sämst på att uppdatera, Wirre!! Hihi... ;-9

Puss puss

2008-07-09 @ 08:43:50
URL: http://ullismelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0