Avtal

Jag och Kim skrev ett kontrakt i Söndags som båda skrev på.
Det var ett diet-kontrakt med exakta uppgifter på vad som får ätas och inte kommande månad.
Inte äta:
  • Skräpmat (vårt största matintag) dvs McDonalds.
  • Godis
  • Chips
  • Läsk
  • Ost
  • Saft
Men för att det här nu ska gå att hålla så ska man ju alltid tänja på reglerna lite.
Därför  Får man äta:
  • Naturgodis
  • Glass (hallå, det är ju sommar?)
  • Nötter
  • Popcorn

Idag bestämde jag även att jag fick äta min mörka choklad som jag älskar. Och så fort Kim nämnde att hon ville ha med latte på NEJ-listan så vägrade jag. "Då blir det ingen deal". Förklarade för henne att man inte blir tjock av kaffe. Ironiskt nog råkade vi av en händelse se Du är vad du äter ikväll och det handlade just om ett par som drack sjukt mycket kaffe och var feta. Tack Anna Skipper.

Men hela grejen är ju rätt rolig om man kollar på vår lista. Vem försöker jag lura?

image6

Den här inhandlingen är det alltså slut med från och med nu. Förutom glassen då. Och pepsin. Jaa, och chokladen.

Kommentarer
Postat av: Kim<3

och som jag tidigare sagt : detta är vad malin valde i affären ;)

puss älskling nu ska vi sova

2008-06-04 @ 00:32:54
Postat av: Melki

Hahahahahaha... lycka till då!
Kommer själv att köra diet snart.. det behövs.. :s
Puss!

2008-06-04 @ 08:51:09
URL: http://ullismelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0